Club Rewards

Miten voin tilata Club Rewards -palkintoja?

Vastaus:

Helpoin tapa tehdä Club Rewards -palkintotilauksia on tilata palkinnot verkossa Club Rewards -sivujen kautta. Tämä edellyttää palveluun rekisteröitymistä. Voit halutessasi tehdä tilauksen myös kirjallisesti tai soittamalla jäsenpalveluun.

Ennen palkinnon tilaamista varmista että hotellissa, kylpylässä tai laivalla on vielä tilaa suunnittelemanasi päivänä, tai että saat ravintolaan pöytävarauksen haluamallesi ajankohdalle. Mainitse varatessasi, että maksat Club Rewards -voucherilla. Kun varaus on tehty, voit tilata voucherin.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Milloin Club Rewards -pisteet kirjautuvat pistetililleni?

Vastaus:

Ansaitut pisteesi näkyvät laskullasi. Kunkin laskutusjakson aikana tehtyjen korttiostojen mukaiset pisteet siirtyvät pistetilille noin kolmen pankkipäivän päästä siitä, kun olet maksanut laskusi.

Jos kortissasi on luotto-ominaisuus, saat kaikki kuukauden ostojen perusteiset pisteet ensimmäisen maksun yhteydessä, vaikka maksaisit ainoastaan laskulla ilmenevän minimisumman.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Miksi pisteansaintani ei täsmää ostojeni kanssa?

Vastaus:

Kaikki laskutapahtumat eivät kartuta pistesaldoa. Näitä ovat mm. palkintotilauksiin liittyvät veloitukset, korot, muistutuskulut, perintäkulut tai käteisnostopalkkiot. Pisteansainnan tarkastelussa on hyvä huomioida, että ansaintaan vaikuttaa myös jäsenyyden kestoon perustuva pisteiden ansaintakerroin. Henkilökohtaisen pistekertoimesi löydät Omilta sivuiltasi.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Milloin palkintovalikoima uudistuu?

Vastaus:

Kunkin vuoden palkintokausi käynnistyy aina huhtikuun alussa jolloin myös palkintovalikoima uudistuu.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Onko palkinto-ohjelma maksullinen?

Vastaus:

Club Rewards® -palkinto-ohjelma tulee tämän hetkisten tietojen perusteella pysymään jatkossakin vuosimaksuttomana jäsenetuna. Mikäli ohjelman vuosimaksullisuuteen jossain vaiheessa siirrytään, tulemme informoimaan jäseniämme muutoksesta kirjallisesti vähintään 6 kuukautta ennen muutoksen voimaanastumista.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Miten palkintoihin liittyvät kulut maksetaan?

Vastaus:

Palkinnot maksetaan pisteillä tai pisteiden ja rahan yhdistelmällä. Palkintotilaukseen liittyvät pisteveloitukset vähennetään pistetililtäsi tilaushetkellä. Tilaukseen liittyvät euromääräiset veloitukset vastaavasti ohjautuvat automaattisesti seuraavalle Diners Club -laskulle. 

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Kuinka kauan voucherit ja lahjakortit ovat voimassa?

Vastaus:

Voit tarkistaa palkintokohtaiset voimassaoloajat kunkin voucher- tai lahjakorttipalkinnon esittelysivulta.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Voiko pisteitä tai palkintoja lahjoittaa toiselle henkilölle?

Vastaus:

Pisteitä ei voi lahjoittaa toisen henkilön pistesaldolle eli pisteet ovat henkilökohtainen etu. Kaikki palkintomme on kuitenkin mahdollista antaa lahjaksi. Vouchereiden eteenpäin lahjoittaminen edellyttää voucherin kääntöpuolelle kortinhaltijan toimesta tehtävää siirtomerkintää. Lahjakortit, joita ei nimetä suoraan tilaajalle, eivät erillisiä merkintöjä lahjoituksen yhteydessä vaadi.

Palkintojen myyminen eteenpäin on kuitenkin ehdottomasti kiellettyä.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Miten voimme yhdistää pisteemme perhekortinhaltijan kanssa?

Vastaus:

Pisteitä ei voi yhdistää, mutta perhekorttien välillä voidaan tehdä pistesiirtoja palkintotilausta varten merkitsemällä kultakin kortilta käytettävän pistemäärän palkintotilauslomakkeeseen. Tilaus tehdään tilaajaksi merkityn henkilön kortilta ja pää/perhekortilta veloitettavat pisteet näkyvät siirtoina tilaajan kortille.

Pisteitä voi siirtää pää- ja perhekortinhaltijoiden kesken palkintotilausta varten myös soittamalla jäsenpalveluun.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Koska tilaamani palkinto saapuu?

Vastaus:

Useimmat palkintotuotteemme löytyvät suoraan varastostamme ja niiden toimitusaika on noin viikko. Tilausruuhkien aikana ja tuotteen loppuessa varastostamme toimitus saattaa kestää pidempään, joskus useammankin viikon. Tästä johtuen pyydämme sinua tekemään tilauksesi hyvissä ajoin.

Voucherit ja lahjakortit lähetetään suoraan kotiisi viiden arkipäivän kuluessa tilauksesta. Varastostamme lähtevät tuotteet lähetetään lähimpään Postin toimipisteeseen. Voit seurata tilaustasi Club Rewards -sivuilla.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Olen tilannut ja maksanut palkinnon, mutta en ole saanut sitä. Miten toimin?

Vastaus:

Soita meille tai lähetä meille viesti kirjautumalla Omille sivuillesi.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Voucher on jäänyt käyttämättä. Voiko sen palauttaa ja vaihtaa uuteen?

Vastaus:

Valitettavasti emme hyvitä tai vaihda vanhentuneita vouchereita ja lahjakortteja.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Tilaamani palkinto on viallinen tai se ei vastaa odotuksiani. Miten toimin?

Vastaus:

Ole yhteydessä jäsenpalveluun, jos tuote on ollut saapuessaan rikkinäinen tai siinä ilmenee vikaa takuuajan puitteissa. Poikkeuksena kaikki Suunnon tuotteet, joiden osalta pyydämme vian ilmetessä ottamaan yhteyttä suoraan Suunnon Help Desk -palveluun, puh. 02 284 1160.

Mikäli palkinto ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusajan puitteissa. Huomioithan, että tuotepalkinnon voi palauttaa vain, mikäli se on käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessaan. Täytä paketin mukana tullut asiakaspalautuslomake ja liitä se lähetyksen mukaan. Mainitse palautuksen yhteydessä myös sopimustunnus, jolloin et maksa palautuksesta postimaksua.

Kun tuote on saapunut meille, hyvitämme pisteesi. Euromääräinen hyvityssumma huomioidaan automaattisesti seuraavalla laskullasi.

Ota yhteyttä jäsenpalveluun, jos haluat palauttaa voucherin. Huomioithan, ettei voucherin voimassaoloaikaa voi pidentää. Voucheria ei myöskään voi palauttaa, mikäli tilauksesta on kulunut yli 14 vuorokautta.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Vanhenevatko Club Rewards -pisteeni?

Vastaus:

Pisteesi ovat voimassa kolme vuotta niiden myöntämisestä. Ajantasaisen tiedon pisteistäsi löydät Omilta sivuiltasi.

Pisteet vanhenevat automaattisesti jäsenyyden päättyessä.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Miten palkintojen toimituskulut lasketaan?

Vastaus:

Toimituskulut ovat palkintokohtaisia. Vouchereiden ja lahjakorttien toimituskulu on 1 euro. Tuotepalkintojen toimituskulut on mainittu erikseen jokaisen palkinnon kohdalla. Kun tilaat kerralla monta tuotetta, maksat täyden toimituskulun ainoastaan yhdestä tuotteesta. Tällöin palkintotilauksesi suurin toimituskulu veloitetaan kokonaisuudessaan, muiden tuotteiden toimituskuluista saat 30 % alennuksen.

Esimerkki:
Jos tilaat kaksi palkintoa, joiden toimituskulut ovat 8 euroa ja 5,50 euroa, tilauksesi toimituskuluksi muodostuu 8 euroa + 0,7 * 5,50 euro = 11,85 euroa.

Palautustilanteessa toimituskulut hyvitetään vastakkaisessa järjestyksessä, eli ensin hyvitetään alennettu toimituskulu ja lopuksi täysimääräinen. Yllä olevassa esimerkissä tämä tarkoittaa, että hyvitämme ensin 0,7 * 5,50 euroa = 3,85 euroa, ja tämän jälkeen 8 euroa, jos molemmat palkinnot palautetaan.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Miten voin seurata tilaustani?

Vastaus:

Jos olet rekisteröitynyt Omille sivuille, voit seurata tilaustasi Club Rewards -osiossa kohdassa Tilaushistoria. Kun tilaus on siirtynyt postin toimitettavaksi, näet Tilaushistoria-sivulta myös lähetystunnuksen, jonka avulla voit seurata tuotteesi matkaa postin omassa lähetysten seurannassa ja näet milloin pakettisi on noudettavissa.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Huomasin virheen tilauksessani. Voinko perua tilaukseni tai tehdä siihen muutoksia?

Vastaus:

Jos teit tilauksen vahingossa tai tilasit väärän tuotteen, voit peruuttaa tilauksesi ellei sitä vielä ole lähetetty toimitettavaksi. Soita tällöin jäsenpalveluun, niin autamme sinua. Yleensä tilaus voidaan peruuttaa, jos otat yhteyttä saman päivän aikana. Jos tilauksesi on jo lähetetty, voit palauttaa tilaamasi palkinnot meille maksutta. Lue lisää palautuksista täällä.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?