Tietoa laskusta

Kuinka usein saan laskun Diners Clubilta ja mikä on laskun eräpäivä?

Vastaus:

Lähetämme laskun joka kuukauden alussa ja laskun eräpäivä on kunkin kuukauden 15. päivä tai sitä seuraava pankkipäivä.

Ota meihin yhteyttä jos haluat maksaa laskusi joka kuukausi jonain myöhempänä ajankohtana kuin eräpäivänä. Eräpäivästä maksupäivään kuluvalta ajalta maksat lakisääteisen viivästyskoron. Maksupäivän muutoksesta veloitamme hinnaston mukaisen käsittelykulun. Myöhemmästä maksuajankohdasta sopiminen on korttikohtainen päätös.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Miltä ajalta lasku muodostuu?

Vastaus:

Laskullasi näkyvät edellisen kuukauden aikana tehdyt ostot – eivät kuitenkaan aivan kuukauden viimeiseen päivään asti. Laskusi muodostuu ns. katkopäivänä, joka on jokaisen kuukauden 26.–30. päivä. Päivä vaihtelee kuukausittain ja tämän vuoden katkopäivät löydät täältä.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Mitkä ovat laskutusjakson päättymispäivät?

Vastaus:

Vuoden 2017 katkopäivät ovat:

30.1.2017
27.2.2017
30.3.2017
27.4.2017
30.5.2017
29.6.2017
28.7.2017
30.8.2017
28.9.2017
30.10.2017
29.11.2017
28.12.2017

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Mitkä ovat Diners Clubin IBAN-tilinumerot ja BIC-koodit?

Vastaus:

Alta löydät IBAN-tilinumerot ja BIC-koodit laskun maksamista varten. 

 

IBAN-tilinumerot, Diners Club

SEB: FI23 33010002101343

Pankkien BIC-koodit

SEB: ESSEFIHX

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Miksei korttilaskuni veloita minulta koko velkasaldoa?

Vastaus:

Luottokortin ominaisuuksiin kuuluu erissä maksaminen. Tämän takia ilmoitamme laskuillamme minimilyhennyksen, eli sen summan, joka sinun on vähintään maksettava. Laskulle on myös merkitty koko velkasaldo, jonka voit halutessasi maksaa. Minimilyhennys on 3 % käytetyn luoton määrästä, kuitenkin vähintään 15 euroa/kk.

E-lasku veloittaa automaattisesti minimilyhennyksen. Jos haluat maksaa koko laskun kerralla, voit helposti muokata e-laskun summaa itse. Mikäli haluat nähdä koko velkasaldosi verkkopankissa, on sinun e-laskussa mentävä kohtaan ”Siirry laskuttajan palveluun”. Tämä avaa laskun kaikkine tietoineen ja tapahtumariveineen juuri sellaisena kuin se paperimuodossakin on.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Minkälaista viivästyskorkoa joudun maksamaan, jos laskun maksuni myöhästyy?

Vastaus:

Viivästyskorko on korkolain mukainen ja se päivittyy kahdesti vuodessa (1.1. ja 1.7.).

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Millä viitenumerolla maksan laskuni?

Vastaus:

Viitenumero muuttuu huhtikuussa 2014 erääntyvään laskuusi. Uusi viitenumero koostuu 9 numerosta ja 1 tarkistenumerosta. Viitenumero on edelleen korttikohtainen ja sama joka kuukausi.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?
Miten muussa valuutassa kuin euroissa tehdyt korttiostokset muunnetaan euroiksi?

Vastaus:

Muussa valuutassa kuin euroissa tehdyt ostokset muunnetaan euroiksi sen päivän kurssilla, kun vastaanotamme tapahtuman ulkomaiselta Diners Clubilta. Käytämme muuntokurssina SEB Avista -myyntikurssia, johon lisäämme 2 % valuuttalisän hinnaston mukaisesti.

Täällä voit tutustua hinnastoomme ja SEB Avista -myyntikurssiin.

Oliko tiedosta hyötyä sinulle?